۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸

رئوفی نژاد:

تشویق جوانان به ازدواج اولین زیر ساخت در افزایش جمعیت است

تشویق جوانان به ازدواج اولین زیر ساخت در افزایش جمعیت است

زنجان -خبرگزاری مهر: استاندار زنجان، تشویق و ترغیب جوانان به امر ازدواج را اولین زیر ساخت در افزایش جمعیت یاد کردوگفت: ترغیب جوانان به ازدواج در امر وقایع حیاتی بسیار موثر است.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئوفی نژاد ظهر پنچشنبه در جلسه شورای ثبت احوال استان افزود: کاری که در استان در شاخص های وقایع حیاتی انجام گرفته دارای جایگاه بسیار خوب و قابل قبولی است.

وی با اشاره به اینکه در بحث وقایع حیاتی در کشور و استان دو کار مهم در حوزه سلامت و فرهنگی انجام گرفته اظهار داشت: در استان توجه به این دو حوزه در دستور کار بوده است .

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت اقدامات خوبی در آیتم های مختلف انجام گرفته است، گفت: بنابراین در این راستا کاهش مرگ و میر و پیشگیری از کاهش جمعیت را خواهیم داشت.

رئوفی نژادگفت: درحال حاضر مشکلات درمان و بهداشت سلامت جامعه با ده سال پیش بسیار متفاوت است چرا که در دولتهای گذشته به علت فرزندان بیشتر به خانواده ها سخت می گرفتند چرا که به فرزند سوم هیچ گونه امتیازی تعلق نمی گرفت.

وی تاکید کرد: ایران در بحث سلامت در دنیاحرف اول را می زند چرا که کاهش مرگ و میر مادران و کودک در این استان و کشور بسیار مشهود بوده و جایگاه ویژه ای دارد.

استاندار زنجان گفت: استان زنجان رتبه اول را در بحث ازدواج دارد ولی با این حال باید تعمیق این امر مهم و حسنه پیامبر(ص) نیاز به فرهنگ سازی زیادی دارد.

رئوفی نژاد تاکید کرد: در امر ازدواج باید ابزارهای تشویقی را به مردم برسانیم چرا که در چهار شاخص وقایع حیاتی بسیار موثر هستند.

وی تصریح کرد: دستگاههای فرهنگی و رسانه ها در امر فرهنگ سازی ازدواج بسیار موثر هستند و باید نهایت تلاش لازم را برای این امر مهم را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 2099697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha